28 Nisan 2010 Çarşamba

Sinek Kadar Kocam Olsun Başımda Bulunsun




Bu ara o kadar çok oyuna gittim ki, yaza yaza bitiremiyorum, bundan sonra daha 5 oyun daha yazıcam. Araya bazen başka konular hakkında yazılar yazıyorum ki sizi sıkmayayım.:) 



“Sinek Kadar Kocam Olsun Başımda Bulunsun” oyununu Altındağ Sahnesi’nde izledim. Sahen bir lisesin altında, beklentim daha kötü bir salon göreceğim yönündeydi ama salon beklediğimden iyi çıktı. Ama Altındağ Sahne’sini elimizde Google Map çıktısı olduğu halde ODTÜ’den çok rahat bulamadık. Sanırım bu bizim yer yön kavramımızın acıklı derecede vasat olmasıyla da ilgili.:)
“Sinek Kadar Kocam Olsun Başımda Bulunsun” Hatice Meryem’in aynı isimli kitabından uyarlanmış bir oyun. Ev arkadaşım ve ben isminden etkilenerek çok gitmek istedik bu oyuna, aklımızdaki soru da sinek kadar kocanın gerçekten işe yarayıp yarayamayacağıydı.:) Oyun kurgusu olan bir oyun değildi. Her bir karakter sahneye çıkıp kocasıyla olan ilişkisinden ve başından geçenlerden bahsetti. Karakterler arasında futbolcu karısı da var dı, işe yaramazın karısıda, aslında oyun kadından çok “karı” olmanın nasıl bir duygu olduğunu anlatıyordu.




Oyun aslında feminist bir yaklaşımla başlamıştı ama sonlara doğru hafif hafif “koca iyidir, iyidir koca” noktasına yaklaştı. Oyunculuklar açısından en beğendiğim oyunlardan biri diyemem ama bu bence oyuncularla alakalı değilde oyunun kurgulanması ile alakalı bir durum. Oyun monologlardan değilde diyaloglardan oluşturulabilseydi daha akıcı olabilirdi ve oyuncular da kendilerini daha iyi gösterebilirlerdi diye düşünüyorum. Ama oyun sırasında eğlendim ve hiç sıkılmadım belirtmek isterim...




Oyuna gitmek isterseniz biletleri buradan alabilirsiniz...
Sinek Kadar Kocam Olsun Başımda Bulunsun
Yazan: Hatice Meryem
Derleyen: Funda Mete
Yöneten: Funda Mete
Dekor Tasarım: Ceren Karahan
Giysi Tasarım: Günnur Orhon
Işık Tasarım: Zeynel Işık
Yönetmen Yardımcısı: Arzu Balcı
Asistan: Gonca Erçil
Sahne Amiri: Ömür Açıkalın
Kondüvit: Ömür Açıkalın
Suflöz: Pınar Erdoğan
Işık Kumanda: Mahir Köksal
Dekor Sorumlusu: Levent Kaloç
Aksesuar Sorumlusu: Okan Altıntaş
Rol Dağılımı:
Berrin Öney, Elvan Eker, Gülçin Yaşaroğlu, Gonca Erçil
Konu:
Nasıldır mesela… yakışıklı bir adamın karısı olmak… bir adamın ikinci karısı… bir garibanın… bir cücenin… bir internet cafe sahibinin… bir avarenin… bir kasabın… bir lüzumsuz adamın… bir demiryolcunun… bir futbolcunun… bir oyuncunun… bir bankacının… bir ayyaşın karısı olmak…
Nasıl bir yaşantıdır, neler hissettirir, nasıl katlanılır, sefası nasıl sürülür, hayalleri nicedir…
Kuvvetli bir gerçeklikle, ama mizahla ve sevgiyle kurulmuş “eş durumu” fantezileri… “Kadınlık durumlarındaki” ezilmişliği, yoksunlukları, ama onunla beraber direnme ve “ayakta kalma” yollarını da yansıtan bir oyun…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder