23 Nisan 2010 Cuma

FİLMSTAR

Neden?

Bir önceki yazım gayet uzundu, bu defa oldukça kısa yazmaya özen göstericem sizleri sıkmamak için ama korkarım konuşmayı sevdiğim kadar yazmayı da sevmeye başladım. J Bu yazım bu blogu açmama sebep Filmstar ve orada yaptıklarımız hakkında olacak. Ama yazıyı okurken Suede’den http://fizy.com/#s/1dleq8 şu şarkıyı dinlemenizi istiyorum, serbest çağrışımla bu şarkı aklıma geldi, çünkü Filmstar’da en az bu şarkı kadar eğlenceli...

Filmstar ismini ilk duyduğumda ben de sizin gibi, “Bu ne yaa, Popstar gibi, oyunculuk yarışması falan mı?, Artiz mi yetiştiriyolar?” diyip gülüp geçtim. Sonra bi önceki yazımda da bahsettiğim gibi, çok yakın arkadaşımın kolumdan tutmasıyla kendimi Filmstar Gösteri Sanatları Merkezi’nde buldum. Hocamın Aclan Büyüktürkoğlu ile neler yaptığı ve neler planladığı hakkında uzun uzun konuştuk ve hiç düşünmeden kaydımı yaptırdım. Peki Aclan Büyüktürkoğlu kimdi? Aclan Büyüktürkoğlu tiyatro oyuncusu, sinema yönetmeni, tiyatro yönetmeni, ABD’de uzun yıllar yaşamış, orada film çekmiş acayip bi adam. Detaylı bir biçimde anlatmak gerekirse şöyle bir adam: http://www.filmstargsm.org/mainmenu.html. Ben de ilk tanıdığımda böyle bir insanın Ankara’da ne işi var, burada böyle işleri yürütmek zor İstanbul varken diye düşünüp bunu da dile getirmiştim kendisine, o da “Tam da bu yüzden buradayım zaten, hem Ankara’da oyunculuk eğitimi almak isteyen insanlar için ve Ankara’da da böyle işlerin yürüyebileceğini gösterebilmek için” demişti.

Sonraki gün derslerimiz başladı, ilk etapta anlamakta zorluk çektim ne yaptığımızı çünkü şu ana kadar çok klasik bir sistem ile eğitilmiştim öğrenim hayatım boyunca ama burada “Duygusal Egzersiz” adı altında acayip şeyler yapıyorduk. Bu acayip şeyleri yaparken önce kendime direndim, sonra anladım ki bu direncin sebebi kendimle yüzleşmek istemememdi. Sonra pes edip, doğrunla yanlışınşa kabulumsun dedim kendime ve kendimi tanımaya, keşfetmeye başladım. Tanıdıkça şaşırdım herkesle beraber. Sonra bunu niye yaptığımızı az çok anlamaya başladım ilk Tirad’ımı ezberleyip oynadığımda, kendini bilmeyen kendini başkasının yerine koyamazdı, oyunculuk da bu değil miydi zaten? Saçma bişeydi, kendini engellememeyi gerektiriyordu. Bunları anlattığıma bakmayın hala yani 3 ayın sonunda da her gittiğimde yeni birşeyler keşfediyorum ve anladığım herşeyi silip en başından tekrar anlıyorum.. J Filmstar Ankara için gerçekten büyük bir şans hem oyunculukla ilgilenen insanlar hem de tiyatro yada sinema’ya ucundan kıyısından bulaşmış, senaryo yazan, yazmak isteyen, sahne arkasında durmak isteyen insanlar için.

Bu sene için iki oyun hazırlıyoruz. Filmstar’a devam eden üyelerin hemen hemen hepsi çalıştığı yada öğrenci olduğu için her ne ne kadar bütün günümüzü orada geçirmek istesek de kısıtlı zamanımızı ayırabiliyoruz ve hen eğitim alıp hem de oyunlarımızın provalarını yapıyoruz. Şu ana kadar daha doğrusu ben başladığımdan beri 27 Mart’a özel bir gösteri hazırladık “Neden?” ismi altında.

“27 Mart Dünya Tiyatro Günü'nde kapılarını tiyatroseverlere açan FİLMSTAR GÖSTERİ SANATLARI MERKEZİ,"NEDEN" adlı etkinlikle oldukça beğeni topladı.İçeriği günümüz tiyatrosundan dünya klasiklarine uzanan "NEDEN",seyirci ile tekrar buluşmak için gün sayıyor.
Söz ve müziği Ertan GÜLEÇ'e ait şarkı;oyunculara "NEDEN" de eşlik ediyor.”

Bu etkinlik için hazırlanan videomuz da budur; http://www.facebook.com/video/video.php?v=383023584027&ref=mf

Peki Filmstar ne tür eğitimler ve etkinlikler sunar;

"FILMSTAR"

http://www.filmstargsm.com/

Gösteri Sanatları Merkezi

Atölye Uygulamaları

KAYITLAR DEVAM EDİYOR

1.Oyunculuk Atölyesi

Profesyonel Oyuncular İçin

Mezun Oyuncular İçin

Amatör Oyuncular İçin

Sinema ve Tiyatro Oyunculuğu

Oyuncu Adayları İçin

Diksiyon – Ses ve Konuşma

Temel ve Ileri Oyunculuk

Hareket

Film Analizi

Oyun Analizi

Her Oyuncu İçin Kişiye Özel Demo Reel

2.Yazarlık Atölyesi

Dramaturgi

Senaryo Yazım Teknikleri

Uygulama

3.Dans Atölyesi

Eşli Danslar

Modern Dans

Yoga - Pilates

4. Psikodrama Çalışmaları

(Uzman psikologlar denetiminde)

AMAÇ

Tüm atölye çalışmalarının kendi sahnemizde seyirciyle buluşması.

Oyunların Sergilenmesi

Filmlerin Sergilenmesi

Dans Gösterileri

BONUS

•Seminerler

•Yerli ve yabanci Konuk Yönetmen, Oyuncu, Müzisyen ve Dansçılarla

Söyleşi ve Çalışmalar

•Müzik Dinletileri

•Fotoğraf Sergileri

ve sunumlar

HAZIRLIK AŞAMASINDA OLAN ATÖLYELER

Müzik ve Ses Sistemleri Atölyesi

Şan

Film Müzikleri

Sinema ve Tiyatro İçin Ses Mühendisliği ve Efektler

Kamera Teknikleri

Filmstar ailesine katılmak isterseniz Facebook’taki şu adresimizden http://www.facebook.com/video/video.php?v=383023584027&ref=mf#!/profile.php?id=100000072351243

Filmstar’ın web sitesinden; http://www.filmstargsm.org/

Şu telefondan: 03124686969

Ya da buraya gelerek;Farabi Sokak 17-A Cankaya, Ankara, Turkey 06420

Detaylı bilgi alabilirsiniz. Kafanızda sorular varsa ben de buradan seve seve cevaplarım... J

Bu arada daha sonra burda paylaşacağım şu anda Ankara DT oyuncuları tarafında Şinasi Sahnesi’nde oynanan “Bir Savaş Hikayesi” oyununun yönetmenliğini de Aclan Hocamız yaptı. Sinema tadında bir tiyatro oyunu izlemek isterseniz mutlaka gidin derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder